21 september 2013

Världens mest ointressanta inlägg

Hej ärade läsare!
Jag ligger hemma denna afton för att försöka friska till mig efter 11 dagar av elände. Tisdags förra veckan (10 September) vaknade jag med en halsfluss som bara blev värre och värre. Det blev riktigt obehagligt när jag fick feber så jag är den typen av person som inte haft feber på ca 12 år. Min mor lyckades dock fixa en akuttid hos vårdcentralen på kvällen och jag fick lite penicillin.
På fredagen drog jag tappert till Åland med mina vänner Jenny, Scott och Fredrik för att hälsa på Filip som tillfälligt bosatt sig där för lite jobb.
Vi hade det sjukt trevligt där borta och det är ju så vackert! Men då kommer ödet och ger mig en örfil.
Jenny hade dragit på sig en förkylning som jag vaknar upp med på tisdagen när jag är hemma (exakt 1 vecka efter att jag fick halsfluss). Man märker att min kropp inte riktigt var frisk efter halsflussen för febern kom tillbaka med full kraft (hade ju för bövelen inte slutat ta penicillinet!).
Till historien hör att jag bytt jobb! YAAAY!
Jag är nu ambulerande receptionist på heltid vilket betyder att vissa dagar behöver jag inte jobba men får betalt ändå (WIN). Som tur var fick jag inga uppdrag Tisdag och Onsdag, men på Torsdagen skulle jag ut! Usch vad dåligt jag mådde! Men jag drog på mig min nystrukna svarta kostym och min nyinköpta vita skjorta och drog iväg. Vid lunch blev jag dock bestämt hemskickad med order om att "vila upp dig på fredag så kommer du tillbaka på måndag frisk och kry".

Jaja... Sånt händer.

Nu är alla mina vänner hemma hos Martin och firar hans födelsedag! Önskar jag kunde vara där men nej... Jag ska sitta och hosta lungorna ur mig och snora i soffan.

Önska mig lycka till med att bli frisk!

PickleBix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar