27 september 2012

Varför är mycket så fult?

Hej!

Jag kom att tänka på en sak lite random sådär... Och det är: Varför är vissa saker så fula när man lätt kan göra det snyggt?
T.ex: Har ni någonsin sett en FIN strykbräda? Det existerar ju inte! De är jättebra, ihopfällbara så de nästan inte tar någon plats men ack så fula! Tyget på en strykbräda är alltid färgat i något 80-talsliknande konstigt mönster eller har stora fula blommor på. Varför är det så svårt att göra en stilren, kanske grå och lilarandig, strykbräda?

Eller galgar? Det finns fina galgar och jag älskar mina mörka trägalgar från IKEA, men de i vit plast som ofta är så små att kläderna ramlar av och de går sönder för minsta lilla? Hur tänkte man där? De är grymt fula och då har jag inte ens tagit upp de fula ståltrådsgalgarna som finns. Ståltrådsgalgar är VÄRDELÖSA! De slutar alltid i samma form som sladden till ett par hörlurar när du plockat upp dem från fickan eller med samma utséende som när en 9åring kommer hem med något "fint" som de har gjort på slöjden. Usch...

För övrigt är ju element ganska fula också, för att inte tala om hur svåra de är att städa?

Finns det någon därute som håller med mig?

PickleBix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar