29 december 2012

Plastic Fantastic Barbie

Jag sitter hemma hos pappa just nu och fixar lite med datorn och tvätt. Pressen om att vara vackrast på nyår hänger som en blöt katt över mig och resten av sveriges flickor. Jag kom att tänka på det här med plastikkirurgi...

Hur mycket ska man få ändra på sig? Vi ser ut som vi gör för att attrahera en viss sorts människor så att det inte blir genetiska fel på våra avkommor vilket betyder att om man opererar sig så passar inte min genetik med en person som är attraherad av all plastik. Fattar ni att om vi fortsätter såhär kommer världen tillslut bli ett stort samhälle av folk som ser helt inavlade ut.
Jag tycker att man endast borde få genomgå plastikkirurgi om man har ett medfött fel (som tex harmynta, skelettproblem, sneda muskler osv) som skapar problem eller om man varit med i en olycka. Att bara för skojs skull operera näsan, brösten eller fylla i läpparna är bara osäkra människor som gör. Hur många tycker egentligen att tjejer med fyllda kindben, pinnålssmala näsor, bröst i storlek typ PP och läppar som likmaskar är snygga?

Jag vill operera mina fötter så att de blir lite smalare då jag har väldigt breda fötter. Det här ger mig problem att hitta skor som passar i och med att jag har storlek 38 i längd på fötterna men måste ha 39,5-40 pga bredden. Skor som inte passar leder till ont i knäna, ont i fötterna, skavsår osv. Är detta en operation för att jag ska se vackrare ut? Nej. Jag har inga komplex för mina fötter (trots att mina tår är ganska spretiga) men jag vill göra det för att underlätta vardagslivet lite. Ett par sandaler eller flip-flops som passar är just nu en lite för högt uppsatt dröm jag har. Det är klart att jag vill vara lite smalare men det är bara att försöka äta lite bättre och röra på sig mer. Fettsugning är inte en lösning!

Så till alla er som tycker att ni inte räcker till; ni är fina som ni är och genetiken är så smart så den har ordnat massvis med potentiella partners åt er!

PickleBix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar