6 maj 2013

Nej, tyst!

Hej! Bloggtorka, ursäkt, löften om att skriva oftare etc etc etc....

Jag går direkt på ämnet.

Jag är ganska fed up med folk som är falska och elaka. Det finns en person speciellt jag är trött på just nu.
Varje gång vi ses ska hon alltid slänga pikar åt mitt håll och trycka ner mig indirekt genom olämpliga kommentarer. Problemet är att den här tjejen är så FALSK. Jag vet inte om hon är medveten om hur hon kopierar folk rakt av och totalt härmar sina "vänners" åsikter, men hon verkar ha dåligt självförtroende eftersom att hon jobbar hårt med att trycka ner mig med pikar.

I den här bloggen förstår jag om jag framstår som en bitter och hatisk människa, men det här är även en blogg om MINA TANKAR runt olika saker. Typ som en officiell dagbok.
Dock är jag en väldigt hjälpsam och genuint glad och sprallig tjej som inte gör en fluga förnär såvida det inte handlar om djup och ren hämnd.
Det är helt enkelt sån jag är som person. Social, glad, impulsiv och smått galen.

Den här tjejen, anyway,  verkar ha en fetisch för att säga olämpliga saker. Sakerna hon säger sårar inte (jag tar inte åt mig av skitsnack) men jag undrar bara "vad i glödhetaste helvete är ditt problem" när hon säger sånt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva henne. Hon är en snäll tjej egentligen, men senaste åren har något hänt. Hon försöker vara någon form av hyperkulturell hipster med värsta moralen, men det failar eftersom att det är så genomskinligt. Så fort man klagar över något så ska hon komma in i diskussionen och berätta hur fel jag har och hur glad jag borde vara över att jag inte har det värre. Herre gud, man kan väl få klaga på nått ibland? Ja, jag vet att jag har det sjukt bra som bor i ett land med rent vatten, skydd mot fattigdom osv. Men om jag är irriterad över att typ min foundation är slut så är väl inte det så farligt att jag säger det? Jo, för då ska hela kavalleriet fram!
"Men man behöver faktiskt inte ha foundation, man kan gå ut utan och JAG använder minnsan inte någon foundation, för det är skadligt mot miljön och...*trycka på åsikter*"

Suck

Jag ber om ursäkt att jag vill fortsätta leva i den standard jag är van vid. Jag bor i ett land där omständigheterna skiljer sig rejält från Afrikas savanner och deras urbefolkning. Jag bor inte i en liten hydda byggd av kobajs och JAG VILL ANVÄNDA FOUNDATION.

Till och med på nyår när jag erbjöd mig att köra alla från nyårsmiddan till nyårsfesten så fick jag en minde uppläxning bara för att jag bad dem om att vi kanske kunde åka lite tidigare så att jag fick öppna min öl någon gång (kunde inte dricka champagne eller vin till middagen EFTERSOM ATT JAG VAR SNÄLL OCH SKULLE KÖRA ALLA).
Hon - "Ah, men ingen tvingade dig att ta bilen, vi kunde lika gärna ta bussen!"
Jag - "Ja, men jag är ju snäll och erbjuder mig att köra för att det går fortare då. Men du som verkar så ivrig att ta bussen kan ju göra det."
Hon - "Du behöver inte bli sur... *nervöst skratt*"
Jag - "Jag är inte sur än, men snart kanske jag blir det..."

Utgångarna är värst. När man sitter bland folk verkar det som om hon ska visa sig på styva linan vilket drabbar mig eftersom att det är jag som får pikarna.
*Sitter med några random killar och vi skämtar om att den ena killen blev målare för att han var dålig på matte. Hon råkar vara målare*
Hon - "Ja, men du är ju arbetslös HA HA."

Jag har viljan och styrkan att uppfylla mina ambitioner i alla fall.

Nej, nu ska jag kolla en dokumentär. Netflix - när du inte orkar med omgivningen för stunden.

PickleBix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar