8 maj 2013

Små tips!

Nu tänkte jag tillägna ett inlägg till lite bra saker som jag använder!

1. Netflix
Alla känner väl vid det här laget till Netflix.com. Om inte så är det i korta drag en sida som fungerar exakt som Spotify, fast med film, serier och dokumentärer. Det kostar under 100-lappen (/månad)att vara medlem, och man kan spela upp två olika filmer på varsin dator samtidigt, vilket är superbra! Det betyder att man kan göra som min familj har gjort. Mamma skaffade ett konto som hon, jag, lillebror och båda mina storebröder använder.
Netflix har än sålänge ett ganska fattigt bibliotek med filmer (finns fortfarande mycket dock!) men om man blir medlem nu så får man en gratis provmånad! Det är enkelt att använda och alla utländska titlar är textade.



2. Tropicana Apelsinjuice
Den är alltid god! Men framför allt är den från färskpressade apelsiner! Dvs INTE FRÅN KONCENTRAT! För er som inte vet vad "juice från koncentrat" innebär, så är det att de har pressat frukten för att sen suga ut vattnet från juicen så att smak och oljor från frukten kvarstår. Sen innan ljuicen paketeras så häller de i nytt vatten i juicen. I den här processen så försvinner mycket av det nyttiga i juicen och den får ofta en bitter bismak.
Nej, kör på färskpressat istället.


3. Antiseptisk salva mot finnar
Jag har just upptäckt att den antiseptiska salva jag fick för ett tag sen när jag hade ett konstigt utslag på hakan, faktiskt fungerar mot finnar! Varje kväll tvättar jag ansiktet och smörjer in T-zonen i ansiktet med salvan (finns receptfritt på apoteket) och nu efter bara två tvättar är min hud len och jämn. Till och med porerna börjar synas mindre! Den jämnar även ut bra som en bas innan du sätter på dig foundation!
Nu är inte jag något superproffs, men det här fungerar för mig. Testa!

Salvan jag använder




Nu ska jag ut och njuta av solen! Kram på er!

PickleBix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar