14 mars 2013

Kroppsbehåring

Nytt ämne på tapeten! Nämligen kroppsbehåring.

Jag är så sjukt äcklad av kroppsbehåring! Särskilt när det gäller tjejer. Jag förstår verkligen inte tjejer som inte rakar benen, armhålorna eller "nedre regionerna", för det är inte attraktivt (enligt majoriteten av motsatta könet) med hår!
Kroppsbehåringen har inte riktigt hunnit med i evolutionen och det är därför vi har de små fjunen kvar. Vi har ju kläder för att hålla oss varma idag så vi BEHÖVER den inte. Jag blir alltid lika irriterad när någon tjej kommer med argumentet:
"Jo, men det är ju hygieniskt att inte raka sig "där nere". Det fångar upp bakterier och sånt"

...

Så till alla er som tycker att det känns fräscht med hår där nere vill jag tipsa om en (jämfört med galaxens ålder) splitter ny produkt som går ut på ett välformat tygstycke som man bär mellan benen! Trosor kallas de!
Såhär kan de se ut:

Bild från www.xn--hennesunderklder-7nb.se
De funkar på samma sätt som håret fast är utbytbara, finns i alla möjliga former och färger och är inte fullständigt motbjudande! Bär man dessutom det här plagget så kan man riskfritt ha en kort klänning utan att riskera "full insyn" om man t ex sätter sig ner (jag antar att alla med kroppsbehåringen kvar mellan benen inte använder det här plagget eftersom att de då skulle upptäckt att plagget är minst lika effektivt och bra mycket mer praktiskt än en hårboll). Plagget erbjuder även plats för hjälpmedel vid t ex mens. Då kan man klistra i en liten lapp så ni slipper ha det rinnande längs med innerlåren.

Under armarna finns ju håret för att "fördela svettet jämt"... Ett ord:
DEODORANT

Finns också i olika dofter och former. Man kan använda en spray om man tycker att det är ohygieniskt att trycka armhålan mot en boll eller ett stift om och om igen. Det finns "roll on" som fungerar som en gigantisk kulspetspenna ungefär och det finns stift som fungerar som ett lipsyl.

Så slutligen har vi håret på benen. Har ni någonsin träffat en kille som sagt "åh jag älskar att smeka dina håriga smalben... Det är perfekt att klia sig på<33333 puss puss gull gull..."?
Vi har byxor och strumpbyxor för benen och om vi ska vara helt ärliga så värmer inte ens håret på benen. Det är liksom en slaggprodukt från när vi var gorillor typ;)

Jag vill därför uppmana alla tjejer att gå emot hipster-/feminist-trenden och göra sig av med kroppsbehåring! Ni ska se att ni genast blir lite mer uppmärksammade av killarna! Och om ni inte vill vidta den här åtgärden så ska ni fan inte komma och klaga över att ingen kille vill ha er.

Så... Kram på er!
PickleBix

6 kommentarer:

  1. Ett ord: Euw. Och då inte gällande kroppsbehåring, utan din syn på saken. Tycker du det är ok om killar har hår på kroppen då? Om ja: Varför har de mer rätt att ha kroppsbehåring än tjejer? Ugh.

    SvaraRadera
  2. Varför är min syn på saken eiw? På samma sätt som folk har fobier för spindlar så har jag en fobi för kroppsbehåring.
    Jag gillar inte håriga killar heller. Jag försökte få mitt ex att vaxa bort fjunen han fått på bröstet för att jag inte klarade av det.
    Let's agree to disagree :)

    SvaraRadera
  3. Och självklart är mitt allra yttersta mål här i livet som kvinna att få manlig uppmärksamhet. Att tycka att bekvämlighet går före mäns blickar är ju bara helt absurt. Det är ju killarna som i första hand ska bli nöjda, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag har aldrig påstått att man endast ska raka sig för att göra killarna nöjda. Jag säger också att JAG anser att det är onice med kroppsbehåring. Jag får ju panik av att bara se mina killkompisars ben när de sitter i shorts. Det är ju dessutom inte det MINSTA bekvämt med kroppsbehåring. Det kliar och är inte särskilt snyggt.

      Radera
  4. feministfittan16 maj 2013 kl. 17:55

    Så man ska raka sig för att männens skull, för att dom inte gillar hår?
    Och hur kan det vara mer praktiskt att raka sig där nere? Känns som att du beskriver oss hårbollar som stenåldersmänniskor som aldrig har hört talat om trosor? Såklart vi har trosor, men VARFÖR raka sig? I don't get it, om man nu inte gör det för att man SJÄLV tycker det är mer bekvämt!
    (och just det, jag är inte attraktiv med hår lite här och var, men OJ hur kan JAG ha pojkvän och haft flera sådana? Drömmer jag kanske?)
    Och nu kommer detta klassiska svar: det fångar upp bakterier, och JA, mer än vad trosor gör! Om man enbart använder trosor gnuggas bakterierna in där nere igen! (man kan dock använda trosskydd det fastnar på, men som sagt hår är bra!)
    Tyvärr föll det här inlägget totalt, och jag menar absolut inte att man inte får raka sig, för såklart får man det, men detta blev för ytligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åter igen; jag har aldrig sagt att man ska raka sig för deras skull, men det är ett av argumenten.
      Praktiskt för att det kliar inte, det är mer hygieniskt utan hår och vi behöver det inte. Dessutom har jag ju just predikat om att JAG, MIN PERSONLIGA ÅSIKT, tycker att det är extremt ofräscht med kroppsbehåring.
      (Ang det; Bara för att jag säger "killar" så betyder det inte "alla killar på det här jordklotet". Det förstår du också, så försök inte att tolka ord för ord. Sånt gör bara yngre tonåringar och politiker. Det är väl bara bra för er om ni har varandra? Varför klaga?)
      Hur kommer det sig att jag inte har en vilt växande skog av bakterier och sjukdomar mellan benen då? Bara undrar liksom. Eller råkar jag vara välsignad med någon form av änglatrosor som håller bakterier borta? Ge dig...

      Som sagt: Min blogg om mina tankar. Läs det inte om du inte gillar det

      Radera